Likwidacja spółki z o.o.

Likwidacja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością to ostatni krok do zakończenia działalności gospodarczej. Likwidacja firmy jest bardzo trudną decyzją dla każdego przedsiębiorcy, niestety w wielu sytuacjach jest jedynym dobrym rozwiązaniem.

Proces likwidacji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością powinien rozpocząć się podjęciem uchwały przez wspólników o rozwiązaniu spółki. W uchwale zawiera się informacje na temat likwidatora bądź likwidatorów, którymi zazwyczaj zostają członkowie zarządu spółki. Uchwała musi zostać umieszczona w protokole ze zgromadzenia wspólników sporządzonym przez notariusza. Uchwała składana jest jako załącznik do wniosku o zmianę wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Spółka znajdująca się w likwidacji ma obowiązek działania pod nazwą z oznaczeniem “w likwidacji”. Wspólnicy mogą podzielić majątek spółki nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od ogłoszenia otwarcia likwidacji w Monitorze Sądowym i Gospodarczym oraz wezwaniu wierzycieli.

Koszty ponoszone podczas likwidacji spółki z o.o.:

  • opłata notarialna,
  • opłata za zmiany w KRS,
  • opłata za ogłoszenie w MSiG.

 

 

Przeczytaj więcej na temat zawieszenia działalności gospodarczej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *