Biznesplan – czy warto go pisać?

Biznesplan to dokument, w którym zawarta jest ocena opłacalności danego przedsięwzięcia, dlatego warto jest go sporządzić przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Biznesplan może być także sporządzany na potrzeby zewnętrzne przedsiębiorstwa np. jako załącznik do wniosku kredytowego.

W biznesplanie zawiera się istotne informacje, które pomogą przedsiębiorcy w ważnej decyzji jaką jest rozpoczęcie prowadzenia własnej firmy. Powinien go sporządzić każdy początkujący przedsiębiorca aby dowiedzieć się czy planowany biznes będzie przynosił zyski.

Biznesplan powinien zawierać:

  • streszczenie, w którym zawarte są najważniejsze informacje z całego dokumentu,
  • charakterystykę przedsiębiorstwa i przedmiotu działalności (produktu bądź usługi),
  • informacje o kadrze pracowniczej i zarządzającej,
  • informacje na temat konkurencji i rynku,
  • strategię marketingową,
  • harmonogram realizacji wraz z planem działania,
  • analizę finansową.

  2 comments for “Biznesplan – czy warto go pisać?

  1. ~Domi_Miller
    1 marca 2017 o 09:03

    Właściwie napisany biznesplan wymaga konkretnej wiedzy :D

  2. ~studentka
    26 maja 2017 o 22:13

    bede tu powracać bo fajnie piszesz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *